lördag 25 augusti 2012

Spårträning och fotboll


 Idag fick då Kanaya gå spåret som vi lade ut igårkväll. Det är första gången hon går ett spår som legat så länge som 15 timmar. Hon var jätteduktig , hittade spårbörjan direkt, vinklarna och bloduppehållen inga problem heller. Det är ju den här återgången som är det svåra, men med lite hjälp så gick der bra. Det är ju just det när man lagt spåret själv..man har nog så lätt att "hjälpa till" :)

 Hon är väldigt förtjust i det hon hittar! Vill gärna tugga och bära på klöven :)
 I eftermiddag var vi till Alvik och se fotboll. Tyvärr är Jenny skadad så hon fick sitta på läktaren med Liva  och heja fram sina lagkamrater och se dom vinna med 3-0. Vad dom är duktiga Alvikstjejerna!
Liva fick följa med idag. Här världens närbild då hon helst skulle vara i ansiktet på mig. Kanske för hon nyss fått smaka gofika av mig :).

Ikväll har jag inte varit så trevlig med övriga familjen...mest suttit framför datorn . Har börjar sortera bland alla bilder. Bränt över på skivor och usb. Jag är långt ifrån klar..men en god bit på väg att få alla mina bilder i ordning och på tre ställen. Och först då törs jag börja radera bilder i kamerorna:).

Och i morgon blir det skogen igen , spårträning . Blir kanonbra att få gå ett spår som någon annan lagt och som har legat riktigt länge. Ja,det blir spännande att se hur vi fixar det.

Fortsatt trevlig helg .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar