fredag 24 augusti 2012

Helg

Helg i igen och jag är ledig. Lite inplanerat har jag för den här helgen..På söndag ska jag till Lillpite och spendera dagen med spårgänget, dags att ta tag i Kanayas spårträning, målet är ju att starta på åtminstone ett öppenklass prov med henne i höst :). Ska ta fram klöv och blod nu, ska lägga ut ett spår ikväll som hon får gå i morgonbitti.
Måste även träna Liva lite i helgen, det är ju bara ett par veckor till den stora "dagen" !! Jaktprovet!!
Det ser jag inte som ett prov utan enbart som en jättetrevlig träningsdag i skogen, har inga som helst förhoppningar om pris då vi  inte alls kan komma lika förberedd som andra.. Jag har inte de kunskaperna eller "grejer" att träna Liva så att vi kan göra det. Men vi knallar på och har riktigt kul tillsammans nu när vi tränar och det är det viktigaste. Jag har tänkt...att så många utställningar jag varit på med Liva, lagt ner både tid och pengar utan större framgång :) så kan jag lika gärna göra det på jaktprov, Liva tycker ju åtminstone det är kul, mer än man kan säga om utställning..Det är det bara matte som tycker är kul.
Liva är min första hund och jag har lärt mig så mycket med henne , har alltid sagt att ett jaktprov ska jag starta på och det är tillsammans med Liva jag ska göra det första gången. Nu är det dags :) Längtar..

Nu ska jag in till stan och köpa hundmat sen blir det middag hos svärmor och svärfar, surströmming.Gott!
Men det bästa ..Jenny kommer hem i eftermiddag :)Så då är ordningen återställd..
 
Trevlig helg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar