söndag 12 augusti 2012

SKK Utställning Överkalix

Jag och mamma hade en toppen helg i Överkalix, bodde på fint hotell, åt gott och bara myste tillsammans med Liva och Kanaya. Liva fick very good lördag, tyvärr ville hon inte alls visa sig...inte ens svansen viftade hon på den här dagen. Jag ville bara ut ur ringen med henne, jag vill då säga att jag är mycket nöjd med very good, för som hon betedde sig i ringen kunde det lika gärna blivit good. Men hon fick annars en strålande fin kritik, domaren tyckte verkligen om hennes typ, så typiskt då att hon inte alls var på humör att visa sig! Det var väldigt varmt ute den här dagen , skendräktig var hon med och sen så det här med utställning inte det roligaste hon gör. Nä, ingen bra dag för pärlan :)

Men Kanaya hon ville vara med, visade sig från sin bästa sida. Åtminstone vid stående, men vi har en del att träna när det gäller att få henne att visa sig bättre i rörelse.
Men excellent fick hon och blev etta i konkurrensen . Tyvärr inget ck , men ska hon få det så tror jag nog att hon måste vara i allra, allra bästa päls, vilket hon inte vara den här gången. Kanaya har knallat att fälla hela sommaren. Men förhoppningsvis i Oktober så är hon som ett pälsmonster...:)

En trevlig utställningshelg var det, på alla sätt. Till Överkalix ska vi igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar