torsdag 4 oktober 2012

Kanaya 8 veckor



När vi hämtade Maya så var alla syskon fortfarande kvar hemma. Så jag tog en hel del kort på de små liven. Och ett par extra bilder blev det på den cremefärgade systern, som jag faktiskt tyckte var den klart sötaste av de sju syskonen. Och opartisk var jag då, för jag kunde ju aldrig tro att Kanaya skulle bli min vid 11 månaders ålder :). Jag slutar aldrig vara tacksam att jag fick köpa henne, vi passar varandra så bra. Hon är så go och snäll, så okomplicerad på alla sätt.En mycket lättsam hund att ha. Och samtidigt en stor personlighet,  med många gulliga egenheter :)
Jag skulle bara vilja ha mer bilder från kanaya som liten valp. Från elva månaders ålder finns det en hel drös ! :)

Solen lyser med sin frånvaro, men regnet det låter visa sig..Men idag lyckades jag och mamma pricka in vår skogspromenad medan det var uppehåll. Vi gick Sandlaberg med Liva,Kanaya och Jixie. Då Jixie och Maya inte riktigt alltid drar jämt så fick Maya stanna hemma. Men dom andra är bästa vänner, mellan dessa tre har det aldrig varit det minsta lilla gruff, ja inte ens tecken på det ! Det var första gången mamma gick Sandlaberget och hon tyckte, som jag, att det är en jättefin promenadrunda.
Ikväll har jag varit och simmat, trodde jag skulle dö efter de första fyra längderna :) men sen vände det och gick lite lättare. Simmade 24 längder idag, 600 meter. Första gången jag var iväg blev det 20 längder,sen 22. Och idag då 24. Är i vattnet c.a en halvtimme, känns som en bra början..

Ikväll är det omstart av Revenge, vilket jag ska se. Tycker det är en riktigt bra serie.
Ha de gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar