söndag 21 oktober 2012

Livas utställningsdag


Fem.tik med många fina rasdetaljer och proportioner.
Vackert fem.huvud o uttryck.Lång stark hals.
Välkonstruerad front,rät rygglinje. Fallande kors.
Rör sig ngt trippigt från sidan. Bra temperament.
Inte i sin bästa päls för dagen.
Excellent 4:a ökl
 
 
Då det inte gått så bra sista utställningarna med Liva så hade jag inga förhoppningar, speciellt då oxå då hon(precis som det stod på kritik lappen) inte alls var så bra i päls. Jag har en liten Liva i dammsugaren :) och i avloppet. Har ju aldrig varit tvungen att bada henne så ofta som veckorna innan utställningen (hon ska ju rulla sig i det ena äckligare än det andra).
Så jag var så glad över det fina resultatet, och framförallt den fina kritiken. . Synd med Liva är att hon tycker inte det här med utställning är så kul..Synd det, för hennes rörelser skulle vara så mycket bättre, även korset, om hon var så där härligt glad och alert som hon brukar. Jag vet ju hur fint hon kan röra sig ..Ändå den här gången så visade hon sig ganska fint. Men oj, vad jag får kämpa med henne! Har olika hundgodis i fickorna, korv, hartass, t.om fågelfjädrar . Den här gången kunde jag då inte skylla på värmen, löp eller skendräktighet :). Bara inse...utställning är något hon gärna slipper.
Men domaren tyckte om hennes temperament :)Han tyckte om hela min hund :). Och när man tänker på vilka vi var placerad bakom i öppenklassen ,stora kennelägare med skitsnygga hundar,så kan jag inte vara annat än riktigt nöjd!
 
Utställningsvärlden är nu speciell... Alltid ser man eller hör något som får en att höja på ögonbrynan...får en att le..skaka på huvudet. Den här helgen var inget undantag. :). Men det hör väl till. Jag tycker hur som helst  det bara är så trevligt med utställningar, man får se så många olika hund raser.Och träffa nya människor.
Till Sundsvall ska jag nästa år igen, kanske jag även åker ner till våren på den utställningen. Vi får se..
 

 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar