måndag 29 oktober 2012

Ont i mattehjärtat..

Så var helgen över och i natt väntas jobb igen. Jobbar bara en natt sedan är jag ledig en vecka, lagt in lite semester den här månaden så jag jobbar inte fullt så mycket.
I lördags var det SSRK utställning i Boden, hade inte anmält Liva och det lockade  inte heller att åka och se den här gången... Hade det varit en lappis utställning hade jag och Kanaya varit på plats ! Åh, vad synd att det inga utställningar är nu för henne, hon är så fin i pälsen nu och jag är bara såå sugen. 

I lördags så var jag istället med  mamma och besökte Byske marknad. En mysig liten marknad var det och en trevlig dag hade vi, blev inte handla så mycket men lite fick följa hem. Godis, ost ,varma sockar och en tvål som luktade så gott. Fredagen var jag på stan och då blev det att handla en hel del..så ibland måste man hålla igen lite :)
Barnen har höstlov, men inte har jag båda hemma för det. Jenny och några kompisar är nere i Göteborg och hälsar på en annan kompis som flyttat dit för att gå handbollsgymnasiet. Så kul att tjejerna håller kontakten. Johan har jag då hemikring..Natten som var var det LAN  hemma hos oss. Sju grabbar med var sin dator  var det i Johans rum! Dom rymdes då på nått sätt :) och inte kunde man tro det var så många, riktigt tysta var dom. Fin pojkarna!

Före middagen gick jag Sandlaberget med hundarna. Så underbart härligt ! Torrt och fint, rena hundar när jag kom hem :). Vi har en fin tid nu framför oss..säger jag som älskar vintern:)

Mina tankar går nu hela tiden till Renlundens kennel som har har borta två stycken hundar. En finsk lapphund och en svensk lapphund. De försvann i lördags vid lunchtid kring Gråträsk.
Det gör ont i mattehjärtat och jag hoppas ,hoppas dom snart kommer till rätta.
 
Kram på er i höstkylan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar