onsdag 3 oktober 2012

Nya mål

Nu börjar jag äntligen se slutet på mitt jobb med sorteringen av alla mina bilder, inte alls färdig, men som sagt nu anas slutet :).
Natten till idag har jag varit ledig , men då jag inte somnade förrän framemot fyra så blev det att sova ganska länge ,halv tolv steg jag upp. For till jobbet för att vara med på omvårdnadsplaneringen , men fick höra när jag kom dit att den var uppskjuten..Stannande ändå en stund, drack kaffe ,surrade med personalen och träffade lite tanter :) Så kul att träffa dom på dagen , när de är uppe och utvilade. Jag saknar ibland den biten ,kontakten med gamlen och personalen. Men jag vill inte byta, inte just nu iallafall. Passar mig utmärkt att jobba natt, och vi är ett fint nattgäng som verkligen hjälps åt. Och våra vikarier(eller man ser dom som ordinarie) är oxå så toppen, de är guld värda!!.

Har varit på sjukgymnastiken idag, fått behandlingen för min onda svank, ultraljud och lite massage. Underbart skönt! Fick tips om övningar och träning som kan hjälpa mig att få till min stela rygg. Vet inte om jag sagt det , jag är så nöjd med min sjukgymnast. Hon hjälper mig så mycket!
Förra veckan satte jag upp ett nytt mål för mig ..Minst fyra gånger i veckan ska jag träna, då menas förutom mina hundpromenader,  det ska vara träning som stärkar min rygg/kropp och förbättrar kondisen.
Som förra veckan blev det simning , träning på sjukgymnastiken och joggingtur. I veckan har jag hunnit med ett simpass. Det här med simma har jag riktigt fastnat för, jobbigt är det men så härligt för hela kroppen, och så att få avsluta med en bastu , det är pricken över iet det :).
 
Hundarna har får sitt och nu ska jag fortsätta jobbet med mina bilder.
Ha det så bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar