söndag 30 september 2012

Surströmmings historia

 Jag ser när Britt-inger öppnar surströmmingsburkarna på den här stenen , ja t.o.m tar jag ett par bilder.
 Minuten senare ger jag kameran till Thai, ber henne ta kort på mig och går och sätter mig på samma sten!!. Britt-inger kommer ut och ropat bestört,:"men Veronica inte sitter du väl på stenan där jag öppnat surströmmingsburkarna på!! " Jag flyger upp, och känner på kläderna.. ,jajemän ,,det var bara in i duschen och kläderna hamnade i tvättmaskin!  Ibland så är man bara så dum!! Och som sagt , spiknykter var jag :)  Det blev en del skratt kring detta , men det bjöd jag så gladligen på :)
 
 
 
Vilken trevlig kväll jag haft tillsammans med mor och mina bröder!! Blev en del skratt, om än om
saker man inte ska skratta åt.... men så länge man skrattar åt sig själv och sitt eget "elände" så ...
Har ju ätit surströmming ikväll och då kom jag att tänka på surströmmingmiddagen vi hade tillsammans på Vokkö, och då jag totalt fick hjärnsläpp... och helt nykter var jag !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar