tisdag 18 september 2012

Fält med tinad vilt & kanin

Gick av i morse efter två jobbarnätter, det är fullt upp om nätterna men vi är ett så fint gäng och har ett sånt fint samarbete så det funkar och det är bara så kul att vara på jobbet. Och våra gamla är ju bara så mysiga :).
Steg upp klockan ett idag och efter ett par koppar kaffe så väntade träning med Liva. Idag blev det fält med fyra tinade vilt och en kanin. Hur gick det då... Ja om jag säger så är det tur att Peter hade både kanin och and åt oss för det behöver tränas! Liva är inte alltför pigg på ta det i munnen..så träningen idag gick skapligt..Men jag hinner ju träna hela två gånger till innan provet :):) Det är detta med bära viss  vilt som är största problemet och sen så är det  fotgående...det blir spännande att se hur det går..
 Från vår första apporteringskurs. Liva var drygt ett år.
Jaktproven skulle varit bara med dummies, då hade vi startat på jaktprov för  ett par år sedan, för med dummies är hon klockren. Men att Liva har problem med vilt är då bara mitt fel, skulle ha introducerat det redan när hon var valp och sen tränat mycket ,mycket mer än vad jag gjort. Men till nästa flat så vet jag hur man ska träna ..bara hoppas jag gör det oxå :).

Nu är det bästa jag byter om, föräldrar möte strax. Kanske kul att inte alltid se ut som en skogsmulle.
Trevlig kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar