fredag 21 september 2012

Bara så nervös, redan!

Just nu så funderar jag bara vad det är jag egentligen gett mig in på i morgon!  Känner mig sjukt nervös och en stark oro över att det här fixar jag inte..  Livrädd att jag kommer sabba allt för Liva pga nervositeten.
Men nu gäller det bara att hitta tillbaka till tankarna och känslan varför jag jag anmälde oss till det här provet , tänka på att vi ska ha en mysig och rolig dag..bla..bla.. bla.  Men det hjälps inte ..jag känner mig så nervös! Förhoppningsvis är jag mindre nervös i morgon..men jag önskar vi hade haft möjlighet att träna lite mer, kommit lite mer förberedd.
Jag har ju varit och sett ett par jaktprov tidigare och har sett och hört att allt kan hända ..hundar som är klockren på träning kan ändå ha en sämre dag. Det är mycket som ska klaffa, jaktprov är inget som man bara far på och fixar hem ett pris ..det har jag fått lära mig. men igen..det hjälps inte jag är ändå nervös och spänd inför morgondagen :)

Mamma följde med mig som hjälpreda igår på sista träningen med Liva. Vi tränade ett litet fält och en enkelmarkering. Första gången som mamma såg den här typen av jaktträning, hon tyckte Liva var såå duktig :). Och efteråt säger hon till mig. " Ja du , Veronica, nog förstår jag att du tycker det här är kul" ..
Och det är fantastiskt kul , och Liva tycker det är så kul! Fastän det inget mer prov blir i höst ska jag hålla i träningen fram till snön kommer och bara med vilt! Nu har jag ju några i frysen så :)
Och det kommer ju fler prov nästa år..

Liva har som jag bestämde tidigare haft en mycket lugn och tråkig dag. Hon fick vara hemma när jag gick en lång koppelpromenad med systrarna. Fick höra när jag kom hem att hon legat vid dörren hela tiden, väntat och nästan gråtit.
Men imorgon , då jäklar. .!
Ha en riktigt trevlig helg

1 kommentar: