torsdag 13 september 2012

Kanon jobb!

Sov till tre idag så det blev inte mycket gjort efter middagen. Men efter så tog jag Liva med mig ut i skogen, idag tränade jag fält. Då jag tyvärr inte har så många fåglar så blev det ett fält med tre fåglar,en kanindummy och sju dummies.  Hon fick hämta in åtta,  hon hade högt tempo och jättefina avlämningar. ja, Liva gjorde ett perfekt fältjobb!! Lika bra som jag sett andra hundar göra på prov. Jag är så lycklig över hur duktig hon är , men framför allt att hon tycker det är så otroligt roligt. Hon flög fram som en gasell genom skogen :).  " Lycklig är den flat som får jobbar" har jag läst lite varstans och det ser jag verkligen i min Liva idag :)

Veckorna flyger fram, fredag i morgon igen. Skulle behöva en tripp till stan men annars så har jag inget planerat. En skogspromenad med vovvarna blir det nog och så kanske man skulle städa lite, men bara kanske :)
Ha det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar