torsdag 20 september 2012

Vokkö bilder och hundträning


 Blev långa härliga och jobbiga  promenader runt ön, antingen var det upp eller så ner. Bra motion!


Lägger ut lite bilder från ön, som alltid så visar inte bilder hur otroligt vackert och fashinerande det egentligen är. Men lite  ändå. Då jag inte frågat mina vänner om jag får lägga ut bilder på bloggen där dom är med så blir det bara på mig . Är inte själv så pigg på vara med på kort, men ibland så måste man..Behöver nog inte skriva det ,för det syns väl att det blåste en hel del!

Ikväll har jag och Sara haft en "date" i skogen. Vi lade ut två spår som Kanaya och Filippa ska få gå i morgon kväll. Och sen så hjälpte Sara mig att kasta lite fågel till Liva, Liva fick även gå ett fält som jag lagt ut. Hur gick det då..Det gick bra! Jättefina avlämningar hade hon ikväll, kaninen och anden tog hon fint, kanske för att dom var frusna :) Få se hur det går i morgon då är dom tinade!
Tyckte att Liva tvekade lite ikväll innan hon plockade upp viltet , hon tittade som på mig först innan hon tog upp. Men hon kom då med viltet så jag gjorde inte så stor affär av det hela.

Imorgon blir det sista träningsstunden innan provet, på fredag ska hon inget få göra ,bara vara hemma, ha tråkigt och se när lappisarna får följa med matte :) . Lars har berättat att de gånger jag farit bort med lapphundarna (vilket inte är ofta)har Liva legat vid dörren, väntat och gnällt. Ledsen har hon varit, men det kan nog vara nyttigt att hon inte alltid är i fokus :)
Efter den tråkiga fredagen hoppas jag då Liva är extra taggad och sugen på att jobba på lördag , att hon gör allt hon ska av bara farten :) . Skämt åsido, ärligt..det får faktiskt gå som det går, jag är bara redan så jättenöjd och stolt över oss att vi ens kommit så långt att vi ska starta på jaktprov på lördag!

Nu ska jag lägga mig och hoppas på kunna somna, kanske inte det lättaste när man sovit till halv ett  :) och jag jobbade inte natten till idag!
Kram på er

1 kommentar:

  1. Önskar jättelycka till ! Såg att du ska starta( på ssrk´s sida) ,vad kul!!! Hoppas det går finfint för er .
    =)
    Charléne.

    SvaraRadera