fredag 14 september 2012

Norge resan, fisketur

 Så här heter då ön som vi var till. Ja, tänk att Rita är uppväxt  på en ö 45 minuters båtresa från Bodö.
 Ottar , en fiskare som är bosatt på ön ,tog oss med ut på en fisketur även denna gång. Bilden talar sitt tydliga språk hur roligt jag tyckte det var när jag fick upp första torsken :) och jag tyckte den var såå stor.....
 Men bara en liten stund tyckte man det ,för strax efteråt så fick Birgitta upp en på 8 kilo, och den var stor.
Men  då Thai fick upp sin torsk (med stor hjälp av Ottar) på 17 kilo, ja då skulle ni hört hur livat det blev på fiskebåten. Tio kvinnor..det säger allt :) Torsken var enorm!! Lika bred som Thai :) .

Det var en kanondag, förutom torsken här fick vi en hel del sej. Och den här gången hade jag tagit åksjuketabletter så jag slapp ligga halvt över bord hela turen som sist . . Jag började ändå må lite illa , men Thai hade som tur var med sig åksjuke tuggummi som jag fick och då släppte det värsta illamåeendet och jag kunde njuta av vår fisketur ut till havs :)

Det kommer mer bilder från Norge resan här fram över...
Nu blir det film med dottern. Bästa nu med fredagar är att vi får hem Jenny :):)).
 
Trevlig helg

1 kommentar: