lördag 22 september 2012

Jaktprovsdebut

Så har jag och Liva gått vårt första jaktprov , och jag lovar , det blir fler! Vi gick inte till pris idag, men vi var snubblande nära. Men Liva var så jätte duktig , jag är så nöjd och så stolt över hur vi genomförde provet tillsammans. Få som varit så lycklig över en nolla som jag var idag :). Det som jag anade innan skulle bli problem och det vi inte har hunnit träna nog mycket var just det som oxå plockade oss från pris, nämligen fotgående/lydnad och inlevereringen av viltet. Men hon kom dock in med allt vilt , men droppade det nog så tidigt. Men tänk, att korp som inte ville bära i veckan kom hon in med jättefint, ända in i famnen :)
Domaren sa att hade bara Liva haft en perfekt inleverering av kråkan på enkelmarkeringen så hade det blivit ett tredje pris. Så nära var vi , på mitt livs första jaktprov  :)  (Hon droppade den metern från mig..)
Ska tillägga att av sju hundar så blev sex nollade , en fick ett tredje pris.  Har ännu en gång sett att prov är prov , och att det är inte lätt. Så många moment som hunden ska klara.

Det har varit en toppendag på alla sätt. Jag fick höra att vi gjorde det så bra, fick t.o.m en kram av en kvinna . Så fint att få höra och känna av sådan vänlighet .!

Tror ni jag blivit mindre taggad av träna apportering???  Precis , inte det!  Och redan i morgon ska jag och Liva på apporteringskurs. Har vetat om denna kurs länge, det är domaren som dömde idag som håller i den.  Men jag hann aldrig med så var kursen fulltecknad, men  det har blivit avhopp så vips är vi med :):) Ser fram emot morgondagen.
Sen så har jag blivit inbjuden att vara med i en träninggrupp , jättekul . Jag kan ju även träna med flathams gänget en gång i veckan,(vilket jag ännu inte kommit mig för att göra ). Så nu har vi då alla möjligheter ,jag och Liva, att få bra träning.
Och inte glömma ,vi har ju husse med som ställer upp och hjälper till när helst det än behövs :)

Och vet ni..jag var inte alls nervös idag. Min meditering funkade inatt :):)Jag bara tyckte det var så kul, hela tiden. 
Njut av denna lördagkväll. Det kommer jag att göra. :)

1 kommentar: