onsdag 10 oktober 2012

Nyklippta

Nu är både jag och Liva nyfriserad inför helgens utställningar. Jag klippte av mig håret, (frissan fick va med och bestämma :)) . Jag är nöjd , men som alltid när jag klippt mig ganska kort så ångrar jag mig lite. Men mitt hår växer så fort, så vill jag så har jag ganska långt snart igen.
Men Liva blev då snygg ,som alltid när vi varit på besök i Böle hos uppfödaren. Och trots att hon fällt grymt mycket och fortfarande fäller så är hon ändå fullt utställningsbar på söndag.
Kanaya behöver då inte klippas inför utställningen, stor fördel det med hennes ras.

Jag har en väldigt trött Kanaya ikväll..Före middagen så gick vi Sandlaberg och efter middagen fick bara hon följa med på hundträning. Nu är vi igång och träffas vid vårdcentralens parkering ett gäng hundfolk. Ikväll var vi ganska många, jättekul!! Och olika raser i olika åldrar, jättekul det med.
Jag utställningstränade Kanaya, och det tycker hon är så kul. Tacksamt med matfriska hundar :) Hon står så fint när det vankas godis. Och hon vet ju oxå hur hon ska stå för att få det. Hon är duktig. Hon sprang fint i vänstervarv med.

PM:et har kommit för helgen, berättar mer om det sen.
Nu ska jag försöka varva ner,hoppas på att tröttheten kommer och att jag får en normal sömn inatt..

 
Ha det gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar