tisdag 12 mars 2013

Kopparnäs till Råberget

 Vi har inte snåla hundar, det är bara som det ser ut.
Nedan: Jag med min extra vovve Ixie i knäna. Hon är så underbart 
go, och härligt pigg och alert. Det är en fröjd att se henne i skogen.
Jag och Ixie , vi gillar varandra :) Jag säger om Ixie som mamma säger om Kanaya. Ska hon 
till någon annan så ska hon till mig!

 Idag blev det en lång promenad för jag ,mamma och hundarna. Vi parkerade vid kopparnäsvägen och gick ändå upp till Råberget. Vi var ute nästan tre timmar i det fina marsvädret.
Det är så underbart att min mamma får vara så pigg som hon är.Och alert är hon :) Hon är ju inte lastgammal men hon är ju ändå nybliven pensionär. Hon gör det bra som hakar på mig på mina skogsturer, för det är inte alltid så lättgått där jag drar med henne. Nä, hon gör det bra , men hon har viljan!
Idag njöt vi verkligen , inte bara en gång mamma sa att det här är livet :):)

Ikväll har jag faktiskt varit och sett hockey. Piteå mot Björklöven. Det var riktigt trevligt att se ,trots förlust.
Men det var nära det inte blev av åka och se då det även var en intressant fotbollsmatch på tv. Men då jag egentligen är gode så jäkla less att ligga på den där soffan , och dessutom kände att jag behövde göra nåt helt annat så blev det ändå att fara. Bra val!
Och nu är det gonatt tid.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar