måndag 25 mars 2013

LHKL inoffare i Kusmark

 Mkt tilltalande tik,mkt vackert huvud, utm hals-bröst -rygg
Från sidan utm rörelser, ngt trång bak
Mkt välvinklad, bra päls , Fin tik
BIR  BIS 4
Välutvecklad tik, utm huvud-uttryck, utm hals-bröst
aning mjuk rygg, härlig benstomme, välvinklad
jämna mkt bra rörelser, utm päls svans , lugn o stabil
BIR.

Jag och mamma hade verkligen en mysig dag nere i Kusmark. Det var nog den trevligaste utställning jag varit på. Så fint att vara ute den här tiden på året, men så hade vi ju jätte tur med vädret. Soligt, varmt och skönt.
Mycket bra anordnat var det, trevliga pratglada människor, duktig och fin domare, goda hamburgare :). 
Mamma följde ju med den här dagen, och jag förberedde henne på att jag kunde ju gå till final med bägge hundarna och då skulle hon vara tvungen att ta nån av dom. Men när jag såg vilken hane Kanaya skulle gå mot var jag nästan säker på det inte skulle bli någon final för hennes del. Men se domaren tyckte mer om Kanaya .Liva gick mot en flat tik som hon oxå vann över och vips så var jag i final med båda två:).
Hade som planerat att mamma skulle få ta Kanaya, men då ändrade jag mig ...Brukar aldrig vara det , men den här gången kändes det som om Kanaya hade chans att gå längre, nästan säker att hon skulle bli bland de fyra. Tror ni då att jag blev nå förvånad då mamma och Liva fick stanna kvar i första gallringen och jag och Kanaya blev ut tackad:). Mamma hann aldrig med så hade jag skyndat fram, tagit över Liva, skickat ut Kanaya med henne :).  Hade det inte varit för att jag vet att Liva inte skulle gått en meter i ringen om jag gick därifrån,så skulle mamma fått fortsätta. Hon gjorde det så bra :) Det var ju första gången för henne.
Det slutade då med att vi blev BIS 4. Såklart jättenöjd med det, och även jättenöjd med Kanayas BIR. Och mest nöjd med att dom visade sig så fint. Kanaya var hur duktig som helst, glad ,lugn och trygg. Som om vi inget annat gör än springer på utställningar. 
Liva ,i vanlig ordning ,ser man att det är inte det roligaste hon vet. Men tydligen ser det då bra ut ändå. men jag som känner henne utan och innan ser ju och känner ju att hon gärna skulle vara någon annastans.  Som t.e.x i skogen :)Springa lös och utan krav , det är livet det! Då strålar det om min pärla!

Nu blir det lugnt ett tag för Livas del vad det gäller utställningar. Planerna är att åka till Gällivare i slutet av juni. Då ska både Liva och kanaya ställas.
För Kanayas del blir det en tvådagars i mitten av maj. Oj, vad jag längtar! Det är bara hoppas hon får behålla sin fina päls och helst få ännu mer :)

Så då har jag dokumenterat den här toppen utställningen:)
En dag att minnas.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar