måndag 4 mars 2013

Kring utställning.

Idag har jag hunnit tre svängar till Sjulsmark. Tidigt på morgonen skjutsade jag sonen till hans praoplats, han ska praoa med min storebror som jobbar på ett jordbruk. Sen hämtade jag hem honom kring fyra och när vi ätit middag så var vi gratta svägerskan som fyller år idag.
Har varit till stan en snabbis idag. Köpte lite presenter oxå en svart kjol på Indiska. Såg den här kjolen för ett par veckor sedan när jag var på stan , men då gav jag mig aldrig tid att prova den. men jag har inte riktigt kunna släppa den . Och som tur var hade dom kvar i min  storlek.
Tänker närmast på att jag ska den på någon av vårens hund utställningar :)

Utställningar ..Det är lite konstigt ..Sista gångerna jag ställt ut Liva har jag alltid tänkt att nu är det sista gången. Just innan jag ska in i ringen, medan och efteråt så har jag bara den känslan. Det är mest bara nervöst och egentligen inte speciellt trevligt.  Däremot med Kanaya..Då är det bara kul, innan ,under tiden i ringen och efteråt. Det har då inte med resultaten att göra , för Kanayas resultat har verkligen varit upp och ner :). Kanske det beror på att oftast är Kanaya så lätt att visa, pigg och glad i ringen utan att jag måste jobba för det. Hon bara står där , och  är bara så charmerande och söt! :) . Kul oxå med Kanaya är att hon bara verkar tycka det blir roligare och roligare med utställning. Hon var ju lite ängslig i början , men inte nu. All träning har gett resultat.!  Efter löp har jag nu lärt mig att hon kan ha tendens att vara lite låg och ängslig några dagar, men det är ju fullt naturligt för vissa tikar. Tyvärr ..
Mamma sa när vi var nere i Sundsvall, att det är så stor skillnad hur jag är beroende på vilken hund jag ställer. Att jag är mycket mer avslappnad och glad med Kanaya.

Men i vilket fall så 23 mars ska jag på lapphundsklubbens inoff. utställning i Kusmark. Jag anmälde Kanaya ikväll och..Liva!!! Några år sedan Liva ställdes ut på en inoffare, men nu ska hon få vara med. och vi ska bara ha kul och busa i ringen :):).  Nä, så här är det..Det är ju en bit att åka och då ändå Liva ska med som sällskapsdam så anmälde jag henne . Känns mer lönt  att ställa två hundar, man får passa på att träna.. Sen när det är en domare som vet hur en flat ska se ut så var det inget att fundera på ens. Det ska bli skoj.  Sen är utställningen utomhus , första gången det för oss den här tiden på året. men jag tror det passar Liva & Kanaya utmärkt.

Nu gäller det bara att jag får semester oxå. Men det brukar aldrig vara något större problem Och just nu tror jag vikarierna har lite mindre jobb. Det ordnar sig säkert.

Nu ska jag lägga mig. Blir ovanligt tidiga mornar nu när sonen är på prao. Jobbigt! Jag är ju inte van att stiga upp sååå tidigt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar