måndag 10 juni 2013

Apporteringshelg

Jag och Liva har haft en väldigt lyckad och framförallt trevlig träningshelg tillsammans med Älvgårdarna. ( ett gäng labbefolk)
Lördag så träffades vi i Jonvallen, en bra bit bortanför Lillpite långt in i skogen någonstans :).  Vädret var minst sagt växlande...strålande sol varvades med störtskurar. Men man är ju inte gjord av socker så det var inga större problem :)
Jag och Liva tränade bara med halvfruset vilt. Markeringar från båt med skott, dirigering och ett litet fält.  Liva var jätteduktig!  Och nu har jag henne okopplad hela tiden så vi även tränar  fotgående och stadgan. helt enkelt lydnad. Och det går oxå bara bättre och bättre.
Söndag så träffades vi i Backträsk. Vi började med vattenmarkeringar så hundarna skulle få svalka av sig i värmen. Sen gjorde vi en jättebra stadge övning på en äng med Liva ,Sweetie och Gloria. Det var både en  kul och jättenyttig övning.
Liva fick även lite markeringar med tinat vilt, men den här gången var hon inte riktigt fullt så duktig ...Hon t.o.m vägrade komma med kråkan som aldrig brukar vara problem! Mina träningsvänner sa att hon bara testade mig, att hon ville visa att hon gör som hon vill. Monika hämtade ner en av hennes hundar och bara stod bredvid och tittade på . Vad tror ni då Liva gör??? Jo plockar upp kråkan klockrent och kommer med den direkt. Där ser man vad lite konkurrens kan göra :) Hon var så rädd att Nisse skulle ta den :)Och med den lyckade markeringen så avslutade vi söndagen trevliga träningsträff.

Har jobbat natten till idag , och ska ut även inatt , sen är jag ledig till helgen.  Tycker jag är ledig så mycket ändå jobbar jag ju 90 % , inte dumt att känna så :).
 Med dessa puss på dig matte bilder hoppas jag ni får en
fortsatt fin vecka.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar