lördag 22 juni 2013

Midsommarafton

 Brukar vanligtvis åka ut på Borgarudden och vara med på lite midsommarfirande, men igår valde jag istället en stillsam skogspromenad tillsammans med mina fyrbenta goaste vänner. Det lockade mer än  folksamling och tjo och tjim. Det brukar vara jättetrevligt och mysigt ute på Borgar , så inte för det , men iår kände jag för nåt annat.
Vi gick till skjutbanan som ligger vid Riks13. 
 Kanaya hade en sådan där dag då det skulle grävas lite varstans, söt karamellen!
 När vi kom fram till skjutbanan och jag satt och fikade så utspelade sig detta...
Ja, är du med då, kom igen då! 

 Fick en härlig bildserie på två busiga lyckliga hundar. Tänk Liva är ju över sex år , 
lika alert och busig fortfarande. En anledning varför jag älskar denna ras och det aldrig blir nåt annat än flat för mig.  Och hon håller sina "systrar" igång oxå. Kanaya är många gånger busig som en valp och är tokigt glad i att leka med sin älskade Liva! Och Kanaya är ju ändå drygt fyra år , men inga "tant" takter där heller.

 Det var ju inte så varmt idag , men eftersom vovvarna var minst sagt alerta idag så var
det behövligt med ett svalkande bad. Så vi svängde förbi Bertnäshamnen  på väg hem. Vårt absolut favorit badställe. Så fint där. 

 Då Liva bara älskar att bada och simma så vill jag såklart  
att hon ska få göra det så ofta som möjligt. och det är ju den bästa och skonsammaste 
träningen.Simma är ju även för oss tvåbenta en superbra träning för kroppen.
Mina finaste! Och roligt har dom tillsammans ,alltid! 

Blev en väldigt lugn och annorlunda midsommarafton. Var inte riktigt i form så kände varken för att ha främmande eller gå bort... Men vi åt gott och sen så såg jag två bra filmer på tv. Det var ett tag sedan jag såg film.
Och idag öser regnet ner! Tänkte jag skulle passa på att städa lite, skafferiet och kylen står högst upp på listan. Regnet ska avta till ikväll och då blir det en prommis. Så härligt att gå när det ny regnat.

Önskar er en fortsatt trevlig helg.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar