torsdag 13 juni 2013

Träning med labbegänget

Dagen började med att skura upp sovrummet...Hundarna rullade sig i nåt mindre trevligt igår och trots bad så luktade det fortfarande om dom och i hela sovrummet !  Ikväll har jag haft dom i duschen igen och schamponerat dom ordentligt! Så nu måste dom vara ren , eller ren är dom  ,hoppas bara lukten är borta oxå.  Liva och Kanaya är hopplös på att rulla sig i allt äckligt de hittar!!  Hua !

Innan middagen for jag till Bertnäskajen så hundarna fick bada. Liva simmade en hel del efter dummys, det blåste en del så det var det lite vågor. Bra motion fick hon. Lilltrollet var ner och simmade lite hon med. Hon är så förbaskat söt när hon simmar ! Och söt nånting när hon apporterar pinnar i vattnet :).

Ikväll har jag och Liva varit och tränat med labbegänget. Vattenmarkeringar ,landmarkeringar och lite linjetag. Peter och Lage tycker Liva är så duktig ( jättekul att höra  :)) . Så ikväll fick Liva dubbelmarkeringar, och det är ju inga problem! Som Lage sa...Liva är en fantastisk  markör, strålande minne har hon :). Ikväll var hon även super på fotgående och stadga.
Det vi har en del att träna på är när hon ska komma in med viltet vid vattenmarkering. Hon lägger ner viltet för att skaka av sig vattnet och det tar nog så lång tid innan hon plockar upp  och kommer in med det. Hon tittar på mig och funderar nog så länge, egentligen är hon ju ganska så söt :) men det tycker inte domaren på ett jaktprov :). Det är bara att träna på, lite problem ska man ha. Vi har annars kommit så fantastiskt långt i vår träning , jag är så stolt . ( Visst får jag skryta lite över oss ???)

Nu ska jag komma mig i säng.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar