fredag 28 juni 2013

Förberedelser

Idag har jag och sonen varit på stan. Sonen har fått sig ett par nya skor.(igen) Det är hård åtgång på skor när man har en skateboard kille :)
Själv har jag handlat mig lite kläder, och det jag hittade var faktiskt oxå på rea. Inte dumt det. Köpte mig en ljusblå kavaj, rosa hoodtröja ,  cerise linne och en beige stickad vringad tröja. Tanken bakom varje köp var att jag kunde ha det på mig i helgen när jag ska springa vänstervarv :). Sa just åt en i kväll att enda gången jag klär upp mig lite är när jag ställer ut hundarna, då har jag på mig nåt annat än skogsmullekläderna.
Bilen är packad, både utställningsväskan och resväskan är packad . Jo, jag har nog allt under kontroll. Liva ska jag bada imorgon bitti och Kanaya ska jag inte bada alls. Henne är klorna klippt på och jag har tagit bort lite tofsar kring tassarna. Tala om lindrig ras att ställa ut, i stort sett inga förberedelser med pälsen.
Kring halv tio i morgon åker jag, ska bli så kul! men lite ont i hjärtat gör det ju att åka bort när det är Summer games. Jag älskar Summergames, stämningen, fotbollen , kyrkmarknaden och att piteåstad livas upp!  Men nu gjorde jag valet att ta vovvarna med mig till Gällivare istället, och det ångrar jag inte! Ska bli så kul och spännande. Synd bara att Kanaya inte alls är i sin bästa päls, men jag får hoppas att domaren har lite överseende. Det är ju sommar.  Med Liva vet man ju aldrig...Tycker hon är hur pigg och tokigt glad och alert nu. (Provtränade lite nyss ute-tokglad vovve! ) Men det har hon varit förr har jag tyckt och väl i ringen så är det lite gardinen ned. Men den här gången har jag bestämt mig att prova nått nytt med damen .....:)

Ikväll har jag hunnit skjutsa och hämta sonen i Rosvik, hann även se lite av Norrfjärdens herrars match, kom till andra halvlek. Då stod det 2-0, det slutade med 7-0 vinst. Heja NIF!

Nu en dusch sen ska jag gå till sängs och förhoppningsvis somna ganska fort.
Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar