torsdag 12 oktober 2017

Ledig dag

Veckans lediga dag idag , och den blev inte så ledig . Har omvårdnads träff med "min" avdelning i efter middag och ikväll ska vi på ett möte som kommunal kallat till . Det gäller vi alla nattarbetare . Det blir intressant ..
Sitter nu och dricker kaffe och bloggar , men borde egentligen göra nåt mer nyttigt . Men känner mig inte riktigt i form . Trött ,sliten , klådan har börjat pocka på igen .. av och till ..
Förra veckan var jag och köpte tvål och hårvårds produkter för nästan 1000 kronor , ja nu verkar det börja igen ...
MEN.. glad är jag och stolt så jag nästan spricker  :):)  Jenny fick jobbet på Åre ! och ett till jobb och ett till !! Tre av tre sökta i dagens konkurrens , så roligt för henne .Nu återstår svaret på ett fjärde jobb hon varit på intervju på .. Dåligt samvetet har hon haft för de jobb hon måste nekat bort ..
Men på måndag börjar hon då jobba :) Och det är tur , hon är inte gjord för att gå hemma . En god fin egenskap ! Hon har inte varit sysslolös många dagar men vankar omkring rastlöst . Men idag har hon farit till Luleå för att träna på järnverkets fina gym . Härliga tjej :)

Nä nu ska jag  hänga tvätt och fortsätta plocka/städa här i huset . Har ändå fått gjort en del. Man får ta lite då och då när tiden och orken finns . Fönsterna är då klara .Gardiner bytt där det ska . Faktiskt för första gången så har jag inte bytt till höstgardiner i kök och allrum !! Prioriterade bort det , julgardinerna ska ju faktisk upp på drygt en månad så .

Ha en bra dag ,💓

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar