måndag 2 oktober 2017

Veckan som varit

Mitt bloggande , min dagbok . Ja  ..jag tänker varje dag att jag ska blogga men det blir inte av som synes . Det är  mycket jag vill skriva eller speciellt så många bilder jag vill lägga in .Men tiden och framförallt orken räcker inte alltid till . Jag ligger som efter hela tiden , men nu kanske det blir bättre :)
Jag och Jenny hade så fina dagar i Åre (bilder kommer ) . Hon var nöjd med jobb intervjun, och så glad att fått vara med om den typen av rekrytering . För det var inte som en vanlig intervju mellan fyra ögon . Oavsett om hon får jobbet , eller om hon får det och väljer att tacka nej så har hon då växt och utvecklats bara av att fått vara med om denna typ av "söka Jobb" .

Sen jag kom hem från Åre så har jag varit tre dagar hos mamma. Dan-olov har varit på Laxholmen , vintrat och dragit hem vagnen .
Mysiga dagar tillsammans hade även jag och mamma . Stadsresa , god mat , promenader , putsat fönster och bytt gardiner . Det var väl det minst roliga :) , men det blev sååå fint! Nu väntas det bara på köksbordet som vi var och beställde .
Helgen som var har jag jobbat , ja jobba måste man ju oxå ..Och det är kul och fint att gå på jobbet , men önskan är stor att kunnat jobba lite mindre ..men det går inte . Men kanske så småningom . .

Och Vilda , ja med henne blev det ett besök hos veterinären tisdag förra veckan . Lång historia kort ..
För ett par veckor sedan i husvagnen fick hon varm gratängsås på ryggen (enbart mitt fel ) , och när vi var i Åre så märker jag att hon har sår på ryggen. Då det var ganska stort och mycket var så ville jag inte röra det själv . Fin hjälp som vanligt har vi fått . Vilda har ätit rimadyl några dagar och jag smörjer tunt med en salva på och runt såret . Och det ser riktigt fint ut . Men ...det blir ingen Sundsvall resa för oss . Kan inte ställa ut henne då hon är så rakad .Och känner inte att jag vill åka med Liva 100 mil för en utställning . Hon är varken bekväm i bilen så många mil , eller i Nordic hallen .
Igår så tränade jag Vilda med fågel . Och det har jag inte gjort tidigare , tyvärr ... Det gick väl sådär , Hon var inte alls med på noterna . Avslutade med att hon fick sitta och se när Liva hämtade in några fåglar och så fick hon sen hämta in en . Och då gick det lite bättre ...så vi avslutade positivt :).
Har varit lat att träna med fågel , eller kanske som mamma sa ..Du har inte varit lat! Du har inte haft tid ! , Och så är det nog .
Lättare att träna med dummies , dom är alltid nära till hands . Men det har inte blivit mycket av det heller . Men snön är inte här än , så bara på et  :) Och så se fram emot nästa säsong . Då har lilla Vildan oxå förhoppningsvis mognat lite och landat ..  För hon är omogen !  Önskar bara hon kunde löpa snart , så kanske kanske det blir lugnare . Hoppas kan man ju då , älskade älskade tok Vilda ! 💓



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar