onsdag 28 oktober 2009

Ännu en titel

Helgen som var blev Livas kullsyster Änni Nordisk champion!! Jättegrattis. Fantastiskt kul.!
Som jag skrivit tidigare så blir det inga mer utställningar för Liva i år. Det är tur jag aldrig anmälde oss till Bodenutst. som är till helgen för hon ser bedrövlig ut nu! Då hon har fällt så mycket päls ser hon ännu mindre och tanigare ut än vanligt. Jag säger som husse :Tur hon har ett så otroligt vackert huvud med ett så underbart uttryck..(Ivårt tycke).Som hon ser ut nu ser hon mer ut som en juniortik än en på två och ett halft år. Finlemmad,långbent,nätt liten tjej är hon. (nästan som en själv skulle vilja vara*ler*).
Jag tror hon äntligen har fällt färdigt , det är då bra så hon hinner få päls tills skidsäsongen börjar. För frusen är hon nu , inte när hon får springa fritt men i stillhet ute . Hon kommer fort bakom altandörren och vill in...

Imorse på vår promenad fick några dummys följa med. Det blev ett fält och sen linjetag. Det kan jag säga , uppehåll med träningen verkar då bara göra min hund gott! Vilken fart! både på väg ut och tillbaka .Vilka avlämningar!! Så är hon inte så vacker just nu är hon då otroligt duktig och jättekul att jobba med..

Idag har vi haft en mysig dag på stan med svärmor. I morgon är det jobb igen.
Ha det gott

1 kommentar:

  1. Absolut viktigare med träningslust och i en mattes ögon är allt vackert! ;) Utställning är bara en trevlig bonus...

    SvaraRadera