torsdag 1 oktober 2009

Sista kvällen med gänget

Ikväll har vi haft sista träningen tillsammans för i år. Vi var först i skogen med hundarna, sedan fikade vi hemma hos Gunilla. Vi har pratat om våra mål för nästa höst och vad vi behöver träna för att nå det målen. Mitt och Livas mål är att starta på ett jakt prov och gå till pris, och för att nå det målet är det viltträning, lydnad och passivitet som behöver tränas. Jag ska även börja träna med visselpipa, har inte gjort det ännu för jag har inte riktigt haft kläm på vilket sätt jag ska göra det, men ikväll har jag fått fina råd hur jag kan göra. Tack för det och tack för underbara torsdagskvällar, jag längtar redan till våren då vi sätter i gång igen...

Förutom jobb så har den här veckan mest kretsat kring mitt hår....Är det nån gång jag är snål så är det när det gäller att gå till frissan. Som ni vet så blev jag klippt gratis av en elev i måndags, alla är vi nybörjare nån gång och måste få träning för att bli bra. I efterhand kan jag säga att jag var tuff som lät henne klippa mig så mycket ........ Sen sålde dom ut hårfärg så billigt och efter tips och råd av lärarna så köpte jag hem färg. Och igår kväll satte jag igång,trots att min mor rådde mig att gå till en frissa. (Min mamma är utbildad frissörska och jobbade som det i många år) Resultatet blev katastrofalt!! Håret blev så mörkt,nästan svart, men det värsta av allt, topparna skiftade i grönt!! Inte kul att gå till jobbet idag...Som tur var fick jag(efter ett antal samtal) tid hos en frissa på eftermiddagen. Där blev det att börja med avfärgning och sedan blev det guldiga slingor. Dessutom ville hon klippa mig litegrand .......Den här gången blev resultatet bra. Jag känner mig fin nu ,lite korthårig,men jättefin...
Nu ska jag inte mixtra med håret nån mer gång och börja gå till frissan oftare !

Det vankas fest snart så jag köpte mig en svart tunika och en snygg sjal till det på Vera. Så nu har jag då nåt att ta på mig.
Imorgon jobbar jag till halv ett, sedan har jag helg..Så skönt!!

1 kommentar:

  1. God morgon!

    Hade tänkt ringa till dig igår,men det blev så sent (vi hade datorkrångel,så min kusin var snäll och hjälpte oss)
    Iallafall så vill vi bjuda er på 40-års kalas lördag 10/10 kl. 19.00
    Ni är varmt välkomna och vi hoppas att ni kan komma!!!
    Om ni inte kan...hör av er så fort så möjligt.

    Kram / Helena

    SvaraRadera