onsdag 7 oktober 2009

Botten nätter,anledning finns

Natten till igår blev det inte mycket sömn, inatt blev det ännu mindre, När klocka var 0300 gav jag upp. Klädde på mig och tog mig lite att äta. Sedan la jag mig brevid Liva som lagt sig i vardagsrums soffan. Ni ska se så gullig hon är när hon sträcker ut sig så att vi ska rymmas brevid varandra. Det tog inte många minuter innan en av oss somnade,snarkade och börja drömma.Tyvärr var det inte jag utan Liva. Det tog ett par timmar till innan jag slumrade till .
Tur jag varit ledig idag för jag har varit seg idag kan jag säga. Inte gjort mycket förrän barnen kom hem från skolan ,då åkte vi in till stan. Vi åt middag där, sen blev det inte handla så mycket. Blockljus, värmeljus och hundben var det som följde hem med mig.

Som sagt så går vi igenom neddragningar och omorganisation på jobbet och vi fick tidigare göra val vilken avdelning vi helst skulle vilja på. In i det sista så velade jag vad jag skulle som mitt första val, men det blev att vara kvar där jag är och det fick jag. Sen har jag kännt att det blev fel och funderat mycket och igår blev det så att jag och en annan har bytt avdelning med varandra. Jag har gått på min magkänsla och det känns som att det blev rätt nu. Det är klart det är jobbigt ändå, tycker så mycket om mina arbetskamrater men jag känner jag behöver byta miljö nu. Jobbet är ju detsamma ,att sköta om våra gamla, men det bli ändå nått nytt. Nya ansikten, nya väggar och nya korridorer att springa i..
Surrade halvt ihjäl både min mor och kompis om det här igår kväll. Fick stöd och "pepp" så det kändes så bra. Och det kommer bli bra!
Nu blir det prommis med go Liva.
Ha det gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar