måndag 19 oktober 2009

Flickan som...

Maya och husse följde oss ut på promenad över ängarna idag ,så det blev inte den långa rundan då. Men vi var ute en bra stund . Maya är nu snabb..Ibörjan har Liva svårt att hänga med ,men Maya blir av naturliga skäl fortare trött och då blir det annars.
Maya haltar fortfarande av och till. Det blir varken bättre eller sämre vare sig hon är i stillhet och bara koppelrastas eller om hon får vara lös och springa. Vi har provat allt och det har heller inte blivit bättre av medicinen som hon har ätit, så imorgon ska vi ringa till veterinären vilket dom sa vi skulle göra om hon fortfarande haltade efter ett par veckor.
Det är så eländigt att se henne halta som gör, synd om henne är det och riktigt orolig börjar jag vara..







Ikväll fick våra kompisar oss med på bio. Tack för det! Vi såg Flickan som lekte med elden. Vad bra den var, nu längtar jag redan till tredje filmen kommer. Barnen såg filmen Upp och den var visst oxå bra.

Imorgon jobbar jag kväll så liten sovmorgon blir det..Skönt.

4 kommentarer:

  1. När Figo var valp fick han sig en rejäl smäll över bogen när han och Bosco lekte. Han haltade länge. Precis när man sen trodde att det skulle bli bättre så började det om när han gjort någon rusch eller liknande. Jag tror ändå på kopplat för då är dom i alla fall lite mer kontrollerbara :o).
    Figo haötade tills han var nästan 1 år, men sedan dess är det full fart... som du redan sett!

    Ha det gott, snart kommer snön.
    Kramar //Maggan & Co

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga foton på två mysiga hundar :)
    Men så tråkigt att Maya haltar och att det inte vill ge med sig, jag hoppas att hon blir bra snart, jag förstår din oro, det är så jobbigt när det händer ens djur något.

    Kram Åsa

    PS. Azakir bockar och bugar för den fina komplimangen ;)

    SvaraRadera
  3. Kikade in o lämnar lite spår då hihi Härligt med spring på åkrar!

    SvaraRadera
  4. Heeij... visst är de helt kanon å gå kurser, man riktigt ser hur de mår å blir som förvandlade. Lily var superduktig, mer än jag trott faktiskt.. å t om inkallningen funkade..wow, med frestelser av 5 andra hundar och godis å leksaker.. fantastiskt.

    Så trist med Maya å benet.. hoppas de reder sig.. så det inte är nåt helt galet.
    Så fina bilder du tagit på dom.. bustjejerna..

    Joo, de var en himla trevlig kväll hos H & K.. som alltid.
    Tyckte du filmen var bra? Jag har inte sett nån av de filmerna, men de lär väl bli då alla kommit på dvd...böckerna har jag läst.. så vi får väl se när de blir av.

    Är ni friska allihopa nu eller?
    ÄN har vi inte druttat dit, men idag kom en arb.kompis å hans dotter hade fått svininfluensan igår.. hög feber å hård hosta bara sådär direkt.. usch.
    Hoppas man klarar sig.

    Ha de så bra nu, krama doggarna. Kram Helén.

    SvaraRadera