måndag 18 januari 2010

Blickar tillbaka och framåt

Jag tycker verkligen om vintern , men nu börjar jag se fram emot våren. Mest av en anledning, få börja jaktträning med Liva igen.. jag längtar så otroligt mycket till det. Inte blir det bättre av att se dessa bilder från apporteringskursen - 08. Det var en jättebra kurs och vi hade jättekul tillsammans allihopa.

När jag ser den här bilden så inser jag hur långt jag och Liva har kommit i träningen idag.
Nu kommer hon glatt med dummyn tilll mig utan att jag måste "svamla " på det här sättet.
Men roligt tillsammans hade vi och en fantastiskt bra början fick vi. Bevis på det är att jag är helt såld på apportering med allt vad det innebär och Liva har blivit så duktig. Det blir verkligen spännande och kul att träna henne i sommar för att ev. starta på jaktprov till hösten. Det är målet, få se då hur det går...Kul känns det i alla fall..

Tack Maria för dessa fina bilder. Vilken tur du var med oss och kunde föreviga denna jätteroliga kurs.

Börjar sju imorgon så nu måste jag försöka komma mig i säng..


2 kommentarer:

  1. Ja. visst ger jaktträningen en helt ny dimension till samspelet mellan förare och hund! Jag är också "helt såld" :)
    Apporten är en rolig och nyttig övnig som ger så mycket mer på "köpet", nämligen ett stärkt ledarskap.
    Jag funderar också på att starta på jaktprov med Figo under 2010... vi får väl se

    /Maggan & Co

    SvaraRadera
  2. Vilken nostalgitripp, tänk vad tiden gått fort! När jag såg bilderna kändes det som att det lika gärna kunde vara igår. Den kursen var verkligen något speciellt, en mycket bra start för både hundar och mattar!

    Många kramar/Maria & Dexter

    SvaraRadera