lördag 23 januari 2010

Vår skidtjej


Jenny fyra år med sina första skidor med bindning och pjäxa som hon fick i julklapp av farmor och farfar. Idag är hon 13 år och är föråkare tillsammans med sina skidkompisar inför varje tävling under SMet. En rörd och stolt mamma är jag som har svårt att hålla tårarna tillbaka när jag ser på det här kortet!!
Jag hoppas ju såklart att hon kommer att älska åka skidor /skidskytte i många år än, fast sånt vet man aldrig . Vi tar en säsong i taget och glädjs åt det, fort kan det vara över....
Nu är hon så peppad och sugen och det tror jag det med tanke på allt hon fått vara med om under detta SM!!
Idag har det varit handbollscup på sporthallen här i byn. Jag har haft ett par arbetspass i kiosken, så idag har jag inte varit på SM. Det har varit en trevlig dag, välordnat och allt har gått bara bra. En fördel med handboll är att man får vara inomhus, betydligt varmare när man ska stå och sälja fika och mat..(Det är nog den enda*ler*...) Stor fördel med t.e.x skidor och fotboll är att man alltid kan ha hundarna med sig, man behöver inte lämna dom ensammen hemma eller sittandes i bilen hela dagar..
Trevlig lördagkväll

1 kommentar:

  1. mmm det var länge sen dom var små.
    trist på ett sätt.

    SvaraRadera