söndag 3 januari 2010

God fortsättning

. Nyårsdagen jobbade jag kväll sedan har jag börjat det nya året med att ha semester. Igår var det meningen att åka till Arvidsjaur på skidtävling, men det blev inställt p.g.a kyla så det blev att vara hemma och se skidor på tv istället. Ganska skönt det i den här kylan.
Nyårs afton firade vi med kompisar på kvarteret här brevid. Mycket trevlig kväll. Ledsamt nog visade det sig att Maya blev ordentligt ängslig av raketerna. Men man kan alltid hoppas att det bara var den här gången , att det inte är något hon ska plågas av varje nyår. Stackars liten. Tur det finns hjälp att få för smällrädda hundar, det är nog något vi får lära oss mer om.
Liva , hon var som tidigare år. Hur lugn som helst, hon fick komma ut med mig då det värsta smällandet lugnat ner sig och hon tyckte det var hur kul som helst. Fast det är klart, matte var ju oxå extra rolig.Kastade godis ,och sprang och tjoade i djupsnön.

Nu ska jag försöka få mig någon timmes sömn, planerna är att komma mig upp och se småkronorna spela vm semifinal klockan tre inatt. Få se då om jag gör det eller om sängen är alldeles för skön.
Ha en god fortsättning på det nya året.
Kram

1 kommentar:

  1. Heij Veronica..
    så trist me Maya, att hon reagerar.. hon löper inte nu?
    De kan ju vara lite mer känsliga under den perioden me.. tyvärr.
    Det finns ju hjälpmedel å ta till, finns ju en skiva för träning..har en variant, som man kör långt i förväg och övar med.
    Lowiz har aldrig förut varit ens berörd förut,bara sista tiden mer känslig.. för det är det vinande ljudet som de berörs av, för de mesta iaf..

    det har å göra med att det ser det som ett hot uppifrån..läste ett utlägg om sånt för nån vecka sen, där de tog en hund som xempel, då hans matte å husse skulle åka luftballong.

    Han reagerade ALDRIG på ljud annars,när ballongen började låta, vina och pysa, sen lyfta, så blev hunden HYSTERISK nere på backen, bara tur att de kunde hålla i honom där nere.
    Man kan även säga att "hotet uppifrån" har med rovdjuren å göra, då de är hot mot hundens valpar..

    Sorry, lång kommentar.. ska skriva lite om de där på min blogg sen.. det är ganska intressant faktiskt.
    men himla trist om hennes oro kvarstår, för JAG iaf vill inte börja ge någon medicin i onödan, har just nu ett "Dap-halsband" på henne, å visst, det blev något bättre, men inte nog bra för det svindyra priset..420kr men vad gör man inte för sina hundar.

    Nepp, nog från mej.. goo fortsättning, krama dogzen, kram Helén.

    SvaraRadera