onsdag 6 januari 2010

Trettondagsafton




Jag hittade mig en fonduegryta på coop till ett bra pris. Så det blev att inviga den igårkväll. Gott var det och mysigt hade vi ,jag och sonen. (Kan tro det är en lite karl jag hade till sällskap, han fick för sig att måla sig lite. Bla. fick han "murre".!)
Sen blev det kvällspromenad med hundarna och en visit till fam. Nilssons.
Vi hade en trevlig trettondags afton, men nu längtar vi efter pappan och Jenny.
Dom är i Torsby på skidskyttetävling, Sverige cup. Det går att genomföra tävlingen tack vare att dom har skidtunneln där, annars hade det blivit inställt p.g.a kylan.
Måste bara få berätta, Jenny vann igår! Det var inte väntat, hon tävlar mot tjejer som är ett år äldre och har dessutom inte skjutit så mycket. Men igår lyckades hon skjuta fullt och att åka skidor fort det kan hon. Spännande att få höra hur det gått idag.
Det är ett häligt gäng som är med i Piteå skidskytte , de har så roligt tillsammans och det är det absolut roligaste och viktigaste.!!



Johan är på Vallsberget med kompisar och jag ska också ägna mig åt skidor, men framför tvn.
Ha en bra dag
.

2 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Såå mysigt det ser ut på bilderna!
    Jag måste nog ta och "damma" av våran fondue gryta åxå...

    Kram / Helena

    SvaraRadera
  2. Så roligt att det går bra för tjejen, kan tro ni är stolta!

    Här fortsätter vi luskamma hundarna. Bosco verkar inte så drabbad, han har jag inte hittat några löss på men Figo... ja idag hittade jag ingen tack och lov. Hoppas det är över snart.

    /Maggan

    SvaraRadera