måndag 4 januari 2010

Kall blåst

Jag hade just somnat när jag väcktes av att hundarna skällde,sen blev det att ligga vaken en bra stund.Hade just somnat när väckaren ringde kl.tre, så det blev ingen hockey för min del kan jag säga och lika bra var det. Läste idag att det blev ingen munter tillställning sett från svensk synvinkel. Synd.
Har just varit ute med hundarna på ängen, oj, vad där blåste kallt!! Men vi var ute en bra stund , hundarna har fått jobba ordentligt isnön och nu ligger dom belåtna bredvid mig och sover.
Det är bra för dom kommer att få vara ensammen ett par timmar, jag ska snart till stan med min mamma.
Ha en bra dag

5 kommentarer:

  1. Heeij å tuusen tack goa du.
    En lugn å fin födelsedag för både mej å krille blev det.. skönt det. Ändå fyllde han ju 45, om vi brukar fira lite mer än vanligt.
    Nu är de över iaf, å man får slappa lite..=)

    Joo, det är jättehemsk de där för hundarna.
    Man ser chocken i ögonen på dom, å endel hundar kan ju hamna riktigt i chock å t om dö av det..
    så man får ju se hur långt oron går å medicinera eller avhjälpa utifrån det.
    Jag är ju sån som egentligen inte vill proppa hundarna med olika saker i första taget, OM de nu inte måste..ska lägga ut lite bilder å skriva lite snart om just DAP.. så får du se.
    Annars använder endel Valerina,eller om de var Valerina Forte, för människor..det är ju ett lugnande medel på hälsokost t ex.
    Men de mesta av sånt här ska ju tas en period innan..så man inte börjar 1-2 dagar före..man får höra sig för.
    Men jag lider såå me dessa.. så några eländiga raketer ska man inte skjuta då man har hund.. tycker jag.. för det kan komma just det tjutet å lätet så är hunden märkt för livet..trist nog.
    Våra har alltid kunnat stå å kika i dörren då det skjutits raketer förut.. men de får de ALDRIG göra mer..fast de aldrig märkt av nåt innan..längre än så måste man tänka som hundägare...
    smällare borde förbjudas tycker jag, det är ju nog att jägarna får använda sina gevär..de må dom ju få göra iaf.

    SvaraRadera
  2. Heij.. jag igen.. tänkte bara lämna dej en länk så kan du gå in å se vad dessa Dap gör för hunden. Sen finns det ju även en naturprodukt, Serene Um, som sägs vara bra.
    Men gå in på länken så ser du iaf varianterna på Dap. Kram på dej.. ska försöka skriva lite om det så fort jag får tid..kram Helén.

    SvaraRadera
  3. http://www.ringvet.se/Hundprodukter.htm#Lugnande

    SvaraRadera
  4. Hej veronica
    Jag såg nyss en filmsnutt på felix.Söt katt.
    Själv har man varit ledig i dag.Men jag håller med det har blåst kallt i dag.Jobbar nu trettondags afton och trettondagen.Men det närmar sig jobbar bara 3 dagar nu.Och sen slutar man på norrgården.Känns tråkigt.Men det blir nog bra på Öjagården.Ha en bra trettondagshelg om du är ledig Så syns vi kram Ann-charlotte.

    SvaraRadera
  5. Hallå!

    Det blev en tur till Ikea för oss idag, jag har köpt två förpackningar värmeljus åt dig...så det är bara att kika förbi när du har tid.

    Kram / Helena

    SvaraRadera