tisdag 20 oktober 2015

Stackars Maya


Igår så var det då Mayas tur (eller otur)  att besöka veterinären. Har som känt på mig sista dagarna att nåt är det med vår Maya . Hon har smågnällt ibland och så har hon sett så ledsen ut i ögonen. Som att nåt har bekymrat henne. Och igår såg jag att då hon var alldeles kletig av nåt brun rött kring rumpan. Jag tvättade rent och såg ett typ sår nedanför öppningen , lite svullen var hon och det gick att trycka ut nåt brun rött. Tänkte först hon hade gjort illa sig på nåt, ville avvakta  men som tur var tyckte husse jag skulle ringa direkt och rådfråga veterinär. Och det jag gjorde.  Över telefon fick jag diagnosen att det var analsäcken som brustit.  Öjebyn hade inga akut tider så vi hamnade i Älvsbyn hos distrikt veterinären . Maya sövdes och sen spolades analsäckarna ren. Fick hem recept på smärtstillande och även så köpte vi xyloprcot salva att smörja med.  Maya var trött igår , däckad av den lugnande sprutan som hon blev. Men idag ser hon så glad och pigg ut.  Och allt ser fint ut. 

Och än en gång ...vilken fin vård våra älskade djur får! Första kontakten med Älvsbyn. Men oj vilken gullig och duktig veterinär. En ung tjej som verkligen tog sig tid med både oss och Maya  :)
Änglar finns .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar