måndag 26 oktober 2015

Ledig nu

Ulrica tog dessa goa bilder på mig och Kanaya. Hon är bara så söt och go denna  lilla Kanaya.!
Jag bara ler och känner sådan kärlek när tittar på henne. 

Så är jag nu ledig några dagar efter dessa fyra jobbarnätter, Skönt! ..Benen behöver vila ..

Men jag började ledigheten med att ta med mig vovvarna på en långpromenad när jag steg upp . En och en halv timme gick vi ,  ja så trött var jag i benen :) Men det är lite annars att gå i skogen i friska luften .. Tanken var att jag skulle gå andra vägen upp till Harrträsk, och "hästrundan " , ta den längre grus vägen dit  . Men så stötte jag på en bekant och han  tipsade om en stig jag kunde gå genom skogen för att komma direkt på skogsvägen så jag skulle slippa gå efter grusvägen så långt.. Den där stigen red jag nån gång med Baloo men hade glömt , men det är ju oxå  20 år sedan :).  I vilket fall så hittade jag denna stig och det blev en riktigt fin promenad runda där hundarna kunde vara okopplade mesta tiden . Super! 
Och ikväll har jag då äntligen kommit mig till Ulrica, trevligt att få träffas och surra i lugn och ro. Och inte bara i all hast i omklädnings rummet eller när man träffas hastigt i korridoren. Och så fint få träffa barnen.  Sen så blev vi lite fotograferade oxå jag och mitt lilla troll  :)

Ledig nu ända till fredag kväll , och har faktiskt en del planerat. Känns nästan lite jobbigt  :)  Men jag hade tänkt att nu när jag är ledig ska jag verkligen försöka hinna träffa lite vänner , och inte bara umgås med mina vovvar. Men det blir nog både och :) . 
Ser fram emot träffa Eva, för det var ett tag sedan! Men det blir att träffas i Boden en eftermiddag , men det blir kul att få se Johannes nya lägenhet . Och så kan vi se i lite affärer, gå ut och äta . Det blir trevligt! 

Nu dags att sova . 
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar