onsdag 14 oktober 2015

Stått i.

Skönt att få lägga sig denna kväll! Jobbat tre nätter , det är mycket nu..men tack vare  finaste arbetskamraterna så flyter det ändå på. Men nog funderar man hur man i längden ska orka..Än går det bra , jag är ju relativt ung men jag har ju jobbat många år med detta ...och har många år kvar.. Nä det känns verkligen som det börjar närmar sig att ta sig från Norrgårdens  väggar. Det finns ju faktiskt andra valmöjligheter som undersköterska än att  jobba på äldreboende.  Men jag trivs ändå med att sköta om de gamla , de är så härligt fina. Och tala om att man får tillbaka mycket av det man ger , de är så tacksamma och goa.

Steg upp halvett och satte genast igång med lite husliga sysslor. Tänkte att gör jag det idag får jag riktigt känna mig ledig imorgon.  Så nu är fönstren putsade  , bytt gardiner ,blommor duschade.  Riktigt duktig har jag varit , tog några timmar men det blev gjort ! Och nu kan jag fara bort i morgon i godan ro :).
Efter middagen gick jag en promenad med vovvarna , så skönt att komma ut i friska luften.  Sen Sett Modus och efter det blev det äntligen dags för den efterlängtade sängen. 
Är lite trött , det måste jag erkänna :).  Men lite pyssel med bilder har jag orkat med :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar