fredag 16 oktober 2015

Sundom

Igår hade jag och mamma en riktigt trevlig dag. Vi var och hälsade på moster Berit i Jämtön. Så fint det var att få träffa lilla moster igen . Vi hade innan bestämt att vi skulle köra genom Sundom, och titta där jag bodde mina första fem år. 

Vi åt lunch i Persön. Mycket gott. Och visst är hon bara så fin min mamma ! :)
Och här bodde vi . Själva huset är ganska omgjort men annars är det sig ganska likt runt omkring, Ladugården m.m 
Är många sommarstugor en liten bit innanför där vi bodde. Här är ett ställe där jag var mycket och "hälsade"på :) . En hel del minnen har jag därifrån. Lillvägen där , ja där har jag cyklat mycket .:)
Två hus alldeles bredvid vår gård. Det övre ett sommarställe vilket jag än minns känslan att vara  i det inredda rummet uppe på vinden till vänster .. lite kusligt..

Det nedre huset bodde en tant, eller tant och tant ,som liten tycker man ju alla över femtio är tant :) Minns i vilket fall denna tant och klara minnesbilder från dagen då ladugården med djuren inne brann ner... 
När vi sedan körde genom byn så bad jag bad jag mamma att vi skulle köra ner mot hamnen där vi brukade vara och bada. Jag minns inte hur det såg ut men minns att det luktade speciellt. En speciell lukt av lera.  
Och jag inte kände inte alls igen mig , men det kan ju vara mycket som är förändrat där. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar