fredag 4 december 2015

Fina gubbar

Vår Felix . Jag älskar honom så mycket ,min katt gubbe , varje gång jag släpper ut honom stryker jag honom eller kramar om honom och säger han ska vara försiktig och rädd om sig. Det är ju det med dessa ute katter , det är många faror som lurar,och det känns på nåt sätt som om man bara  har de till låns. Men vi har fått har kvar honom hos oss i över elva år . Och pigg , frisk och utan skavanker är han och så otroligt vacker . Titta bara den blicken!  . Ja , jag är en kattälskare  :)
Var ute en timme idag med mina tjejer. Liva fick mest vara i koppel idag vilket hon inte är van! Herregud vad hon är jobbig för att inte säga omöjlig att gå med koppel i skogen. Jag var ordentligt grinig på henne , men som att hon lyssnade ändå. Lydnad vad är det ??? Ibland kan jag inte förstå hur vi lyckats gå till pris i öppen klass jaktp prov, och inte bara en gång har vi gjort det. Där det krävs så mycket lydnad . Men det är klart hade jag haft riktigt bra lydnad på henne så hade första priset suttit där :).
Måste tillägga att okopplad så lyder hon bättre och så vet hon och känner när det är "jobb" som gäller . 

Idag vakade jag av efter bara två jobbarnätter , lyx kändes det som att bara ha två denna gång. Men inatt var jag trött! Min kollega som jag jobbade med sa att hon aldrig sett mig så trött.  Inte så konstigt det för de gånger jag varit lika trött och slut som inatt kan räknas på en hand under dessa dryga fyra år jag jobbat natt .  Och ändå sov jag helt okej igår , till halv två och det är för mig helt okej . Men jag åkte in till stan och gjorde några ärende när jag vaknade och sen simmade jag . Och jag var ganska slut efter simmat mina dryga 1000 meter. När jag satt i bastun och åt min apelsin så tänkte jag att här kommer jag mig inte ifrån.  Energin tog slut och den kom nog tydligen inte tillbaka trots vila , mat och godis sen på kvällen.  Simning är en fantastisk träning , det tar på . Men som våra jobb nätter är kanske jag inte ska ta ut mig så fullt. Vi har ju inget direkt pass jobb  ...och tio timmar utan rast .  

Idag var det svårt sova , konstigt nog . Vaknade redan halv tolv och då hade jag vaknat till ett par gånger och tittat på klockan. Men jag är ju ledig två nätter nu , och inatt ska jag sova ! :) Längtar till sängen men innan den blir det en kvällsrastning med vovvarna , sen se  På spåret och lite Idol.

Då mycket är lite si och så .....så är bara de gamla helt underbara . Deras tacksamhet och glädje över det man gör och den man är gör att man ändå går på jobbet med lätta steg.  I morse sa en farbror nåt så fint till mig ..han gjorde verkligen min dag , ja hela min helg :) Goa gubbe ! 
 Trevlig helg 
Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar