tisdag 1 december 2015

Den fanns där.

Energin .
För idag har jag bakat,  och gjort färdigt jul pyntandet.  Tagit fram någon tomte , bytt ut lite ljuslyktor och vaser.  Bytt dukar. Har försökt att inte ta fram så mycket , bara mina absoluta favoriter. Men då jag har en del " absoluta favoriter " så blev det en hel del :). Men mysigt blev det , nu fattas bara granen . Men den är det ingen panik med.
Bakningen började inte på bästa sätt ..Skulle baka saffrans bullar men när jag hade degen på jäsning insåg jag att jag glömt sätta i saffran :). Men då gjorde jag vanliga vanilj bullar med riven blockchoklad i. Gick bra det med.
Sen när jag gjorde saffranskakan så visste jag inte om jag satt i bakpulver,  hade ju 50 % chans att välja rätt ..Valde att sätta i bakpulver ,och kakan blev bra så jag chansade tydligen rätt :).  Gjorde även en banan kaka. 
Blir mer bak en annan dag , hann inte mer idag . Som alltid när jag väl bakar så tycker jag ju det är väldigt kul men det är ju att ha tid. . Den tid som finns  prioriterar jag ju annat.
Ikväll har jag varit och simmat , drygt 1000 meter. Tungt som attan var det denna gång! Men så skönt efteråt och så skönt få basta en stund . Och nu är det så skönt i kroppen .Jag har lagt mig , tänkte se På spåret på paddan men jag vet inte om jag orkar. Jag är trött!
Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar