söndag 6 december 2015

Trevlig Andra advent


Middagen igår.. Ett recept från Ulrica på kasslergratäng. Men jag bytte ut kasslern till kyckling. 
Det var helt okej ,  men jag är less min egen mat .  Allt är ju gott om man man bara får sätta sig vid dukat bord . Slippa stå vid spisen och matoset  .Eller så är matlusten inte som den var en gång, både på gott ont är ju det  . :)

Då jag aldrig kom mig ut igår på dagen p.g.a dessa skidor på tv så blev det en kvällspromenad istället. Tog bara Liva med mig då jag var rädd det skulle vara halkigt , ville inte ha alltför mycket draghjälp :). Det var mörkt först men ögat vänjer sig fort. Och mörkrädd är jag inte direkt  mer ,men jag har väl vant mig efter år med promenader i skogen , Ensam och inte alltid har det varit dagsljus inte . 

Nu på morgonen har jag sett skidor, damernas stafett . Men det är vad jag kommer se idag. För strax ska jag åka till Selet . Jag skrev nämligen till Baloos ägare på morgonen och frågade hur det var med honom och om det passade att jag kikade förbi och hälsade på honom .  Denna Kjell ringde upp direkt och sa jag var så välkommen  :). Och Baloo mår så bra sa han. I sommar har han fått vara på kanon bete och riktigt kunnat äta upp sig . Att få  höra detta är som ljuvaste musik i mina öron . :)
Jag längtar så efter att få se honom , klappa och krama om honom.! 
Sen åker jag till mamma och hälsar på .Var ett tag sedan . 

Ha en bra dag , det kommer jag ha :):)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar