lördag 19 december 2015

Spring i affärer

Igår vakade jag av efter tre nätters jobb. Haft lite svårare att somna denna vecka , men kanske inte så konstigt . Det är full fart in i det sista. Sista två morgnarna  är det så att jag nästan varit andfådd när jag gått hem !:) Så ganska så uppe  i varv är man. Så om folk tror det är lugnt om nätterna , Att vi bara har pass jobb för att alla sover så borde dom prova jobba natt och se verkligheten.  Jag är glad jag jobbat  många år på dagen , 20 år, så jag har förståelse och kunskap hur det är att både  jobba dag och natt.

Igår vaknade jag redan halv tolv ,bara tre timmars sömn blev det . Men konstigt nog var jag pigg hela dagen och kvällen ändå.
Jag och Jenny tog bussen in till stan. Bilen var insöad :) så det var smidigt ta bussen. Blev inte handla så mycket men vi gick och tittade i affärer och åt igen den goda blandsalladen på Ängeln. Och tjuvtog en bild på min fina dotter gjorde , tyvärr vill hon aldrig vara med på bild. Så jag får nöja mig med denna.

När vi kom hem så tog jag sen bilen,som helt plötsligt var snöfri och varm :),  och åkte  till Storheden.  Granen som mannen i huset köpte tidigare i veckan blev inte riktigt bra. Så den fick han snällt packa ner i kartongen igen och återställa.  Efter att åkt runt och kikat och funderat på olika granar så blev det att jag köpte den jag sett på och tänkt på ett par år:) Så hoppas den nu blir så fin och bra här hemma som den är på affären. 

Sen blev det att se film och mysa med lite ljus , cips och Pepsi max. Och efter det , lägga sig i den efterlängtade sängen. Riktigt efterlängtad var den då jag renbäddat och köpt nya kuddar :) .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar