söndag 6 december 2015

Underbar eftermiddag

Underbar , för idag har jag varit och hälsat på Baloo .  Och det var så fint att få se och krama om honom igen. Snart 31 år är han och han är fortfarande vid god hälsa . Helt fantastiskt!  När jag ser hans ansikte och hans ögon, hans blick och uttryck är det som om tiden stått stilla. Jag är 14år igen och det är första gången jag ser honom , samma dag som jag även hämtar hem honom till mig och han blir min. Han ser likadan ut idag , 28 år senare.   Bara vissa delar av hans kropp avslöjar att han idag är en mycket gammal man , lite mer knotig , lite mer svank ryggig och lite magrare är han än i sina glans dagar . Men så otroligt fin och välbevarad ändå . Finaste Baloo som alltid haft en stor betydelse i mitt liv och som betytt så mycket för mig . Han kommer alltid ha en mycket speciell plats i mitt hjärta.  
Alltid när jag hälsat på Baloo tidigare så har det varit mycket tårar..Tårar innan jag träffat honom , rädd för att få besked att han inte längre finns kvar i livet, sen när jag sett honom så har det varit så starka känslor, och så när jag åkt hem har det varit tårar för att det kanske var sista gången jag träffade honom. Men idag ,..inga tårar . Bara glädje. Jag visste ju att han levde och mådde bra och det var bara så fantastiskt att få se honom , se så välmående och fräsch han såg ut. Och fast det kanske var sista gången jag såg honom så kunde jag bara känna tacksamhet att han fått leva och vara frisk till en sån otroligt hög ålder. Och att han har det så bra , han har varit nu i tio år på denna gård , hos människor som verkligen bryr sig om honom och även  sett det jag såg och kände fort..Att  vilken speciell häst han är och med en sådan otrolig personlighet! Kjell berättade även hur de tänkte när det började närma sig slutet för Baloo , och det är så otroligt fint .Det är ett bevis på fina djurmänniskor det ! 

Den fina känslan jag har inom mig nu kan ingen eller inget förstöra .  Trots snart dags för jobbar natt.....men inatt ska jag bara tänka på denna fina eftermiddag när det är andra tankar  som vill ta över...Tänka på de fina gamla som jag är där för och som är tacksam att jag är där. Och lämna allt annat . Och inatt blir det bus  enkelt efter en sådan eftermiddag :)
Kram . 
Mer bilder kommer sen på Baloo. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar