tisdag 15 december 2015

Mayas dag

Satt mig på Johans säng för att prata i telefon. Vips har jag sällskap av mina tre tjejer . Liva och Kanaya blev det som oftast bus för . Maya är sällan med på det istället passar hon på och är tok go med mig. Och denna blick vår Maya har , så intensiv och så klok  ! 
Matte och Maya mys .
Ulrica och Molly kom förbi med deras hund som dom sköter nu ett tag . Jag tog Maya och följde med  på en promenad. Maya var inte förtjust i denna Boris . Hon är ju väldigt speciell mot andra hundar , och när jag är ensam med henne så vaktar hon mig så mycket . Och sen råkar ju dessutom Boris vara av rasen dvärg snauser och det har jag sett tidigare att det är en hundras som hon inte tål . Om det har nåt med att hon inte ser ögonen på dom , ja jag vet inte vad det är .  Ska erkänna att jag är ingen älskare av den rasen heller , men jag är ju inte arg åt dom för det :)
Men det var inga problem att promenera tillsammans , bara han höll sig på sin kant . Maya är ju inte så att hon ska flyga på andra hundar , hon visar bara tydligt, väldigt tydligt , att hon inte vill dom ska komma för nära henne eller hennes flock . Maya var inte gammal när hon visade detta ."Beklagade" mig en gång för veterinär Bergdahl hur hon var och berättade att Kanaya är ju så snäll och lättsam kring andra hundar. En riktig alfatik kallade han Maya , hur naturligt som helst tyckte han  , Föds ofta en sån i varje kull .  Men jag vet inte om det stämmer . Men tur hon älskar alla människor iallafall. .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar