onsdag 2 december 2015

Fin dag

Dagen började med att se på spåret. Jag somnade ifrån det som väntat ganska fort:) 
Som vanligt hade jag fint sällskap med mig i soffan. Idag var Maya riktigt mattekär,  min fina fina Maya som egentligen är husses hund. Men hon tycker om mig mycket vilket hon emellanåt visar på ett väldigt intensivt sätt.  Liva är med i soffan oxå men då hon är svart och  mot den svarta soffan så syns hon ju så dåligt.
Då Liva var lite halt / stel igår och i förrgår(ett framben) så blev det en koppel promenad runt byn. Idag är hon bättre men hon ska få ta det lugnt ett par dagar till . 
Jag gick förbi affären innan jag gick hem , första gången jag kopplat och lämnat mina vovvar utanför någonsin . Jag är sjukligt rädd nån ska ta dom,  men jag ides bara inte hem först med dom  för att sen gå tillbaka . Och när jag hade alla tre med mig kändes det bättre och så lämnade jag mössan och handskarna bredvid dom . Så folk skulle tro jag var i närheten :). Ja , jag vet jag är svamlig. :)
Sen så gick det snabbt att handla det jag skulle .
Mina goda vän Helena har varit hos mig på eftermiddagen. Så kul att träffas och surra.
Har sett skidskytte nu ikväll, och den fantastiska Björndalen gick och vann ! Vilken fantastisk idrotts man , 42 år gammal snart . Och han håller världsklass än !!  När Han just gått i mål kom ett mess från Ulrica.  Hon förstod att jag såg :):) . Men det är klart , hon har ju hört mig surra om skidskytte och Björndalen några år nu ☺.
Ha det gott 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar