onsdag 20 maj 2009

Apportering

På förmiddagen var jag ute med Liva i skogen. Jag la ut fem dummys...inte allt för stort sökområde och hon fick se på..Hon hade sån motivation att hon fick hämta in alla fem..Avlämningen har börjat sitta riktigt bra..och det är det jag riktar in mig på nu när vi tränar..har läst att man ska ta det lugnt med att träna för många saker samtidigt..Det jag har tänkt nu är att börja introducera lite vilt..har fått ett par fåglar av en jobbar kompis..Det är så kul med apportering..aldrig trodde jag att det skulle bli min grej..Men när man ser Livas glädje i skogen är det omöjligt att inte ryckas med!! Önskar att jag kunde mer,men det kommer..Får inte glömma att Liva är min första hund och sen har jag begränsad tid att lägga på träning.. Som t.e.x apporteringskursen jag kom med i har jag fått säga ifrån mig. De andra kursdeltagarna ville ha kursen på helger,det är så svårt för mig....dels när jag jobbar också har barnen så mycket på helgerna.. Men Livas uppfödare har träningskvällar sen i sommar som jag ser fram emot .och det ska jag inte missa!! Medan knallar jag på att träna själv och läsa i boken "Retrivern som apportör".En mycket bra bok..Rekomenderar den varmt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar