måndag 4 maj 2009

Första badet

Ikväll var vi på en fartfylld och rolig promenad..Kopplade lös Liva när vi kom till "fjörn" ,trodde jag skulle kunna hålla henne från vattnet, att hon skulle nöja sig med att springa på gräsytorna. Oj, så fel jag hade...hon stack iväg mot vattnet ..jag efter...när jag kom fram så var hon i vattnet,simmandes med en ölburk i munnen, så lycklig!!!
Tyvärr så har den här mysiga platsen blivit ett tillhåll för fester..Så det är nog inte det lämligaste stället att ha hunden lös på...Att folk har hjärta att lämna så efter sig ute i naturen!!!
Sedan fick hon springa lös på elljusspåret..och som hon sprang!!!Hon skulle visa en bråkdel av den energin och hållningen i utställningsringen ..Då skulle ingen kunna säga att hon "tappar topplinjen". Tyvärr så blir Liva fort trött o seg när vi är på utställnigar..Helena som varit med och sett ett par gånger säger att hon inte alls känner igen Liva, att hon inte alls är den alerta ,glada hunden som hon brukar vara...Jag får väl försöka ha något riktigt intressant i fickan nästa gång ,kanske lilla Foxi, eller ännu bättre, Felix innanför jackan då skulle det bli fart!!!!
Börjar sju imorgon och som vanligt sitter jag uppe till mitt i natten.
God natt

2 kommentarer:

  1. När jag kom på jobbet idag berättade Kurt Stenberg att de också varit på utställningen i Ske-å i helgen. De har ju två flat´s. Deras yngre är 4 år men ser ut som en junior, hon hade oxå fått en tvåa- för dåligt pälsad och för späd kroppsbyggnad. Ni får väl trösta er med att den domaren kanske föredrar "fläskisar" (ha ha).
    Ha det!

    SvaraRadera
  2. Halloj Veronica.
    Trist me resultatet.. Liva som är så otroligt fin.. som sagt, hon föredrog nog kraftigare hundar.
    Önskar dej såklart ett stort grattis i efterskott.. hade jag vetat i lördags då vi sågs hade jag grattat då, menmen..bättre sent än aldrig juh.

    Så härligt för Liva å få springa av sig å lorta ner sig nu.. trist att vara fin länge juh, dessa utställningar, man får inte vara sig själv..hehehehe..lortig å lekfull, som man ska.
    Trist att de är å skräpar ner på ert favvoställe, somliga tänker ju inte så långt, andra får lida istället.

    Vi kom iväg från utställningen sist.. men de gick ju även bra för Gunillas.. jag var me en kompis å hennes uppfödare, där är de alltid storslam.. man blir mäkta impad, men dit kommer man ju aldrig själv. Men iof, jag strävar ju inte dit heller.. omdömen & bra kritik är nog bra för mej, å de har ju Lowiz å Lily fått så. Men visst, man blir taggad, fast jag aldrig skulle kunna bli en sån fokuserad utställare som inte kan ta en förlust.. de är det nog många som är å var där borta, de fick man allt se..tyvärr!

    Menmen, tur man är olika.

    Hoppas ni fått en fin dag, själv har jag sovit, då jag jobbat natt. SKulle kommentera hos dej inatt, men du har samma mall som Helena, era kommentarsrutor går inte å kommenteras från alla datorer.. trist, får kanske se över inställningen åså, eller byta mall i grunden. Så ni inte går miste om såna som vill kommentera hos er:-(

    Nepp, nu ska jag fixa å dona här.. kram på dej, å Liva.. Helén.

    SvaraRadera