lördag 2 maj 2009

ssrk utställning

Hemma från Skellefteå.Ja, vad ska man säga om den här dagen då??...För vår del var det ingen höjdardag..vi fick en tvåa...mindre kul..Domaren tyckte Liva var för spinkig och icke i full päls för dagen. (Ändå är hon finare i pälsen nu än vad hon någonsin har varit). Visst är man besviken först, men det går fort över och även jag kan se att hon är väldigt outvecklad jämfört med de andra i unghundsklassen....det är som uppfödaren sa, Liva skulle få gå i juniorklassen..Men en slät etta hade jag då räknat med att få........Nu lägger jag utställningar åt sidan ett tag...kan bli ett långt tag ....då nu Liva är i öppenklass ska hon riktigt få växa till sig och bli en tjusig dam..och det kommer nog att ta tid! Tur jag får en annan att visa under tiden.........Ska bli så kul att "börja om" nu när man vet lite vad det handlar om........
Jag glädjer mig så mycket med de andra flathams hundarna som det gick så bra för med mamma Sälma och syster Änni i spetsen. Och så Jenny, som sprang hem sitt första ck med sin Diesel........kan bara ana hur lycklig hon är nu........
Nu ska jag fixa till lite här hemma och bjuda föräldrarna på fika...Bättre födelsedag hade jag nog önskat mig.............

4 kommentarer:

  1. Det var ju trist att det blev en tvåa i dag, men det händer alla hundar någon gång har jag förstått. föresten stort GRATTIS på födelsedagen!!! Kram Birgitta, Snåttra hälsar.

    SvaraRadera
  2. Hallå...
    Grattis på födelsedagen!!!
    Om ni inte har fullt upp med besök ikväll så kan vi ju träffas och kanske ta lite vin med tilltugg... och fira att Liva är världens finaste hund iallafall!!!(och förståss fira hennes matte också!!!)
    Kram / Helena

    SvaraRadera
  3. Visst är det tråkigt när det inte går som man tänkt sig, men vad spelar eg. en domares bedömning för roll när man ändå vet att man har den tveklöst vackraste hunden i rasen. Det är ju vad ni ser i Liva som räknas, och för er är hon nr 1 oavsett päls, hull och allt det där. Glöm nu detta och ha en riktigt trevlig avslutning på födelsedagen- Grattis!

    SvaraRadera
  4. Vi kan väl vara överens om en sak....Domaren hade fel!

    Hälsningar från
    Elsa, Lucia, Mindra....å Luddwig

    SvaraRadera