torsdag 4 juni 2009

Idag blev det av...

Idag fick jag det till att bli det jag tänkt på så länge..Jag har hälsat på Baloo!! Ska försöka göra en lång historia kort..Baloo är en häst,korsning mellan fjording och ardenner,som jag köpte 1987. Han var då två år. Baloo kom att betyda så mycket för mig..han fanns där under den lite jobbiga tonåren..-96 när Jenny var tre månader sålde jag honom .Lars jobbade mycket borta då och jag kände fort att det var omöjligt att ta hand om Baloo på det sätt jag ville och att det då var bättre att han skulle få komma till någon annan..Killen som ägde Baloos mamma(fjording) och även då Baloo som föl köpte honom..Under några år var han på westernfarm i Boden...där användas han som körhäst, men han var även med på turridningen...Sen tre år tillbaka är han "pensionär"och bor hos en familj i Selet tillsammans med ett sto som är lika gammal som han.Där finns även en massa andra djur..
Jag är så glad att jag äntligen varit och hälsat på Baloo...Att se att han har det så bra..Jag har varit så rädd att han skulle hinna gå bort..han är ju 24 år nu..Det ska inte dröja länge till nästa besök...och jag är välkommen att hälsa på honom så ofta jag vill..så fint att höra..Familjen ska då få följa med..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar