fredag 26 juni 2009

Vilken natt!

Det blev inte mycket sömn natten som var ,men det var helt mitt fel...Jag glömde nämligen stänga tvättstugedörren där vi har hundmaten ...och det upptäckte Maya som hade ätit en hel del när jag såg henne...Om jag säger så så har hon nog inte mått så väl inatt..Magen var stor och stenhård..när klockan var tre så hade hon varit ut ett antal gånger..diarre två gånger ..hon ville upp och dricka hela tiden..och så ut och pinka..Hon var lugn mellan tre och fem..då skulle hon upp igen och sedan ut..Likadant kl.sju..
Jag som hade planer på att vara på norrvallen kl.åtta och se Norrfjärdens grabbar spela...klockan hann bli ett innan jag orkade dit....Idag har allt varit som vanligt med Maya..Det är ju för väl det..jag var ganska så orolig där ett tag...ni skulle kännt magen hennes!! Vi som alltid brukar ha koll var vi har henne ...(men inte denna gång..typiskt nog, då jag glömt stänga dörren..)Snart är säcken där tom och då ska dom äta samma mat som vi har i en tunna ...med lock på !
Vilken underbar dag det har varit..(när jag till slut kom mig upp..*ler*)..Vilket väder !! Tjejerna har fått en kanonstart på turneringen..En vinst och en oavgjord..Andra matchen spelades på noliaområdet vid vattnet..Helt perfekt för hundarna .Liva fick bada länge och även Maya var ner i vattnet..Maya kan vara lite skeptisk ibland mot vissa saker men när hon ser att det går bra för "storasyster" så gör hon snabbt likadant..
Det var så kul att även andra kom med sina hundar så dom fick bada..Bl.a en flat hane som blev så förtjust i Liva..Ja, han var så nära hela tiden att hon faktiskt till slut sa ifrån..Men dom var så söta ihop..Han hette Cosmos ..Jättefin flathane..Stor och välväxt ..Också snäll och glad ,precis som en flat ska vara.. Tog kort som jag kommer lägga ut sen...
Jag och Jenny stannade kvar i stan efter matchen..Jenny har gått paraden..Jag hann en sväng på stan(som haft nattöppet) och köpa mig lite sommarkläder..Shorts,kjol,linne och två par toppar kom jag hem med..Inte dumt det..Kul att få sig nått nytt ...
Jenny har samling klockan nio imogon, så nu ska jag gå i säng.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar