torsdag 11 juni 2009

Rätten att få bestämma..

Johan har nu spelat fotboll i fem år...han brinner inte alls för det och har nog många gånger velat sluta...men fortsatt för att mamma och pappa tycker att man ska vara med i någon idrott..I år har det inte alls varit med glädje han farit på träning, tvärtom...Ikväll var det samma visa ..han ville inte och säger även att han vill sluta fotboll..Då kände jag ,han är elva år och nu måste han få välja själv..Och valet blev att sluta..så jag har pratat med tränaren som såklart tyckte det var jättetråkigt..sa att det bara var att komma och träna när han ville...
Johan är mycket ute och cyklar och hoppar studsmatta så att det ska bli mycket dator behöver jag inte oroa mig för..Han är en social kille som är både med killar och tjejer..följer gärna med tjejerna till stallet...följer med på mina hundpromenader gör han också..Så nog rör han sig nog mycket fastän han inte spelar fotboll...
Nu ska jag städa ..inte så kul ,men högst nödvändigt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar